Eminem se disculpa con Rihanna en “Zeus”: Letra y referencias

El año pasado se filtró una canción en la que Slim Shady atacó a la cantante y se mostró del lado de Chris Brown, quien la golpeó cuando eran pareja. En el track de 'Music To Be Murdered By: Side B' pide perdón.
Iraís M.
Fotos: Eminem, Kevin Mazur/WireImage; Rihanna, James Devaney/GC Images.

Eminem le pidió perdón a Rihanna en “Zeus”, uno de los temas nuevos de Music To Be Murdered By: Side B, que es la versión deluxe del disco que lanzó a principios del 2020. Esto, después de que se filtrara un track en el que Slim Shady apoyó a Chris Brown, quien la agredió físicamente. 

El tema de Eminem filtrado a través de Reddit fue parte de las sesiones de grabación de Relapse (2009). “Por supuesto que estoy del lado de Chris Brown, yo también golpearía a una p*rra”, rapeó tras mencionar a Rihanna y hacer alusión a que la cantante le había contagiado una enfermedad venérea a Brown. Otro verso del tema inédito terminó siendo parte de “Things Get Worse”, tema de B.O.B. en el que Slim Shady colaboró. 

Foto: Getty Images. Rihanna y Eminem en los Grammy.

Ahora, en “Zeus”, donde participa White Gold, Eminem se quita un poco de soberbia y pide perdón a la Rihanna. “Disculpas de todo corazón, Rihanna (And wholeheartedly, apologies, Rihanna)/ Lo siento por esa canción que se filtró, Ri (For that song that leaked, I’m sorry, Ri)/ No estaba destinada a causarte dolor (It wasn’t meant to cause you grief)/ En cualquier caso, estuvo mal de mi parte (Regardless, it was wrong of me).

Rihanna y Eminem han colaborado en temas como “Love the Way You Lie” (Recovery, 2010), “Love the Way You Lie (Part II)” (Loud, 2010), “Numb” (Unapologetic, 2012) y “The Monster” (The Marshall Mathers LP2, 2013).

Más sobre “Zeus”

En “Zeus”, aparte de pedirle perdón a Rihanna, Eminem reconoce el papel de la comunidad afroamericana en su carrera y hace un homenaje a víctimas de la brutalidad policiaca como Trayvon Martin y Breonna Taylor. También aprovecha para tirarle un poco a Tekashi 6ix9ine y a Machine Gun Kelly

La rola también incluye menciones al dúo de productores Da Beatminerz y a T-Minus, uno de los productores del track y a raperos como Chance The Rapper, Future, Migos, Drake y Snoop Dogg. En sus versos, White Gold hace referencia a “Rap God”, tema de Slim Shady, y a “Godzilla”, canciones de Em.


Letra/ Lyrics “Zeus”, Eminem ft. White Gold

Verso 1: Eminem

She says I am trash, but she listens to Tekashi
Bitch, you lost me
Fair weather, wishy-washy
She thinks Machine washed me
Swear to God, man, her favorite rapper wish he’d crossed me
I love conflict, got a obnoxious (What?) subconscious (Yeah)
I’m afraid to unlock it (Nah)
Keep those monsters in the closet
I’m what an idiotic (‘Otic) savant is
But I’ve been throwin’ down gauntlets since that underground ruckus

Where I planted my roots (What? Yeah)
That’s how I had a whole planet that roots for me
As in the group, and no one thinks dark as I think (Nah)
So imagine the havoc these black thoughts are to wreak
As in Trotter, I keep slaughterin’ beats
Shout out to Beatminerz and T-Minus
But, me, long as I re-promise to be honest
And wholeheartedly, apologies, Rihanna
For that song that leaked, I’m sorry, Ri
It wasn’t meant to cause you grief
Regardless, it was wrong of me, but

Coro: White Gold y Eminem

I be on my own (Yeah), head up in the clouds like Zeus
When they say, “You ain’t the GOAT”, I come down like, “Who?”
But I got my head in the clouds like Zeus
Swear, I could see the game from a bird’s-eye view (Ayy)
Bitch, you talkin’ to a rap god (Ayy)Girl, you talkin’ to a monsta (Ayy)
You could give your whole damn life to the music thing
They gon’ turn around like they don’t love you

Verso 2: Eminem

Yeah, they woke a giant up
So when I get back on my feet, don’t wonder why in the
Fuck is my head in the clouds (Nah)

G5 with the stewardess, gettin’ head in the clouds (Haha)

Mile-high club (Why?), I give a flying fuck (No)
Punchline, I’m just tryin’ to survive in this climate of vaginas (Bitch)

Who dyin’ to cancel my ass like Aunt Jemima
Syrup, I’m a shit-stirrer, you’re a dime-a
Dozen, said I couldn’t do it
Hit Europe, kicked the door in, put a foot through it
Like a stirrup (Stirrup)
Used to have to sit and watch them bills pile up (Yeah)
Now I just sit back and watch them bills pile up (Haha)

Coro: White Gold y Eminem

I be on my own (Yeah, woo), head up in the clouds like Zeus
When they say, “You ain’t the GOAT”, I come down like, “Who?”
But I got my head in the clouds like Zeus
Swear, I could see the game from a bird’s-eye view

Bitch, you talkin’ to a rap god (Ayy)
Girl, you talkin’ to a monsta (Ayy)
You could give your whole damn life to the music thing
They gon’ turn around

Verso 3: Eminem

I seen them come and go
I’ve seen the hugest (Hugest) debuts (‘Buts)
I’ve had a great view to see the (See the) game through (Through)
And, Drake, they’re gonna turn on you (You) one day too (Too)
And the more you win, the sooner (Sooner) they do

They’ll be calling you a trash bin
Sayin’ that your new one isn’t better than your last and
Even if it is, once they start to turn their backs
They ain’t never comin’ back in

They did it to Chance

Next they’ll be mentionin’ Future in the past tense (Yeah)
Or sayin’ “Adiós” to Migos
I ain’t dissin’, I’m just tryna keep this shit a C-note (Yeah)

Same people been tryna do this shit to me, so
I call them peephole
Because they’re so easy to see through ‘em

But a fighter’s all I knew how to be
I got the shit beat out of me
Tripped and fell and blew out a knee (Pop)
Popped it back in and hopped up like, “Fuck it (Fuck it)
Best two out of three”, yeah
Man, I gotta be doin’ (What?) somethin’ right
I got eleven years of sobriety

So the only bottom I’ma be hittin’ is if it’s sodomy
Wait, I mean, you would think that somebody handed a saw to me
How I’m choppin’ these bars
They keep wantin’ me to rap responsibly
When I’m constantly passin’ the buck like the fuckin’ Dollar Tree

But I’ma always remind you that I came from poverty
Black people saved my life, from the Doc and Deshaun
And all that we want is racial equality


R.I.P. Laquan McDonald, Trayvon, and Breonna
Atatiana, Rayshard, and Dominique
Eric Garner and Rodney King
No, we can’t get along ‘til these white motherfuckin’ cops
Who keep murderin’ Blacks are off the streets

And, as far as squashin’ beef, I’m used to people knockin’ me
But, just not in my camp
I’m diplomatic ‘cause I’m tryna be
Last thing I need is Snoop doggin’ me
Man, dog, you was like a (Yeah) damn god to me

Man, not really (Haha)
I had “dog” backwards
But I’m startin’ to think, all these people takin’ shots at me
Shit, it’s no wonder

Coro: White Gold y Eminem

I be on my own, head up in the clouds like Zeus
When they say, “You ain’t the GOAT”, I come down like, “Who?”
But I got my head in the clouds like Zeus

Swear, I could see the game from a bird’s-eye view (Ayy)
Bitch, you talkin’ to a rap god (Ayy)
Girl, you talkin’ to a monsta (Ayy)
You could give your whole damn life to the music thing
They gon’ turn around like they don’t love you

¿Qué opinas de que Eminem le pidió disculpas a Rihanna en “Zeus”?